Rachunkowość w firmie

Rachunkowość w firmie to bardzo szerokie zagadnienie, które dzieli się z uwagi na różne kryteria.

1. Rodzaj księgowości
Polscy przedsiębiorcy mogą prowadzić pełną lub uproszczoną księgowość. Pełna stanowi precyzyjny i szczegółowy system ewidencji, który obliguje do prowadzenia bardzo szczegółowej dokumentacji, sporządzania raportów i sprawozdań.
Uproszczona księgowość wybierana jest znacznie częściej, a w jej ramach można korzystać z trzech form: karty podatkowej, ryczałtu ewidencjonowanego oraz Księgi Przychodów i Rozchodów.

2. Podmiot prowadzący księgowość
Rachunkowością firmy przedsiębiorca może zajmować się samodzielnie o ile tylko posiada wiedzę i umiejętności w tym zakresie. Wszystkie kwestie związane z ewidencją może powierzyć biuru rachunkowego, z którym nawiąże współpracę lub księgowemu zatrudnionemu w firmie na etat. Samodzielne zajmowanie się rachunkowością może być czasochłonne i skomplikowane, zatrudnienie księgowej zazwyczaj wiąże się z wysokimi kosztami. Najlepszym rozwiązaniem zdaje się być biuro rachunkowe. Jest to jednak kwestia bardzo indywidualna.