Kompleksowe prowadzenie ksiąg handlowych

Niektóre podmioty gospodarcze np. spółka z ograniczoną odpowiedzialnością zobligowane są w oparciu o ustawę o rachunkowości prowadzić pełną księgowość. Złożony system ewidencji polega na dokonywaniu zapisu każdej przeprowadzonej operacji gospodarczej. Oprócz tego, na koniec roku sporządza się sprawozdanie finansowe składające się z bilansu, rachunku zysków i strat oraz informacji dodatkowej. Rzetelne i kompleksowe prowadzenie ksiąg handlowych jest niezwykle ważne, z uwagi na to, że każda czynność mająca skutek finansowy lub majątkowy musi zostać ewidencjonowana w formie wpisu do książki.

Przedsiębiorca może zdecydować, czy księgowość chcę samodzielnie prowadzić rozliczenia, zatrudnić księgowego czy może zlecić czynności rachunkowe podmiotom zewnętrznym w postaci biura rachunkowego.

Outsourcing może być dużą korzyścią ze względu na zalety w postaci minimalizacji kosztów, wsparciu ekspertów oraz rzetelnej i pełnej kontroli nad majątkiem i ogólnymi czynnościami, które mają wspólny związek z finansami przedsiębiorstwa.

Obsługa kadrowo-płacowa podmiotów gospodarczych Kraków

Obsługa kadrowo-płacowa podmiotów gospodarczych Kraków dedykowana jest szczególnie właścicielom przedsiębiorstw, które stale się rozwijają i potrzebują profesjonalnej obsługi kadr pracowniczych i płac.

Czynności związane z naliczaniem wynagrodzenia, obliczaniem należnych podatków, sporządzaniem deklaracji, rozliczaniem umów, doradztwem z reguły należały do księgowej, która zatrudniona była aby kompleksowo zajmować się sprawami związanymi z pracownikami. Od dłuższego czasu przedsiębiorcy decydują się na skorzystanie z zewnętrznej obsługi firm. Wpływ na to ma chęć zoptymalizowania kosztów – właściciele jednostek gospodarczych, którzy decydują się na zatrudnienie ekspertów z zewnątrz mogą zyskać o wiele więcej w tym i finansów, ponieważ utrzymanie wewnętrznego stanowiska księgowej w firmie może być niezwykle trudnym zadaniem generującym koszty.

Ponadto, biura rachunkowe zajmują się kompleksową obsługą, w której skład wchodzi ewidencja danych kadrowych, zgłaszanie pracowników do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, naliczanie wynagrodzeń, przygotowywanie poświadczeń i deklaracji a nawet sporządzanie deklaracji podatkowych.

Dział w firmie, który zajmuje się sprawami kadrowo-płacowymi powinien być prowadzony w oparciu o obowiązujące przepisy i prawo pracy, a także z pomocą osoby, która posiada wymagane kwalifikacje, jakie potrzebne są do spełnienia wszystkich zadań w zakresie pracowników i finansów firmy.

Przechowywanie dokumentacji płacowej

Każdy pracodawca, który posiada własną działalność gospodarczą i zatrudnia pracowników, bez względu na ich ilość ma obowiązek sporządzania dokumentacji pracowniczej w formie akt osobowych, a następnie ich archiwizacji. Właściciel przedsiębiorstwa dla każdego zatrudnionego na podstawie umowy o pracę zakłada i prowadzi indywidualną teczkę osobową, która zawiera wszelkie dokumenty dotyczące ubiegania się o zatrudnienie, przebiegiem tej współpracy oraz pismami, które dotyczą ustania pracy. Oprócz deklaracji, które zawierają informację, księgowego obowiązuje również przechowywanie dokumentacji płacowej, na podstawie której obserwować można ewidencję zawierającą dane dotyczące wypłacanego wynagrodzenia za dany okres.

Pracownik może zażądać od pracodawcy przedstawienia dokumentacji, na podstawie której obliczany i wypłacany jest wymiar wynagrodzenia. Brak jest w przepisach Kodeksu Pracy regulacji zakazującej wykonania takiej czynności, więc osoba zatrudniona może mieć do tego pełne prawo.

Przechowywanie dokumentów pracowniczych jest obowiązkiem każdej osoby, która we własnej firmie posiada zatrudnionych pracowników, bez względu na rodzaj prowadzonej działalności.

Sporządzanie deklaracji ZUS

Jeżeli jesteś płatnikiem, który co miesiąc rozlicza składki adekwatnie na ubezpieczenie społeczne, zdrowotne, Fundusz Pracy itp. to może składać dokumenty w formie elektronicznej za pomocą odpowiednich formularzy. Deklaracje dzielą się na zgłoszeniowe, składane przeważnie na początku prowadzenia działalności gospodarczej oraz w przypadku, gdy zatrudniany jest nowy pracownik oraz rozliczeniowe, które sporządzane są na podstawie formularza głównego oraz dodatkowych załączników i zawierają np. ewidencje rozliczanych składek oraz świadczenia, które podlegały opłacaniu. Sporządzanie deklaracji ZUS następuje w każdym miesiącu i wysyłane jest do 10 lub 15 dnia, w zależności za kogo opłacane są należności.

W przypadku początkujących przedsiębiorców pierwszą deklarację składa się w krótkim czasie po rozpoczęciu działalności, jednak jeżeli właściciel firmy opłaca składki ZUS wyłącznie za siebie, to może zostać zwolniony z comiesięcznego wysyłania deklaracji.

Najważniejszym jednak punktem w całym procesie sporządzania i przesyłania dokumentów w każdym przypadku jest pilnowanie terminów, w jakim składane są formularze, aby przypadkiem nie przegapić daty, ponieważ może się okazać, że w konsekwencji przedsiębiorca może otrzymać np. karę pieniężną.

Usługi księgowe ceny

Każda dobrze prosperująca działalność gospodarcza charakteryzować się powinna współpracą z podmiotem zewnętrznym – bez znaczenia czy pomoc ma charakter obsługi księgowej, działu kadr i płac czy po prostu biurowej – w każdym przypadku przynosi korzyści w postaci np. optymalizacji kosztów lub czasu.

Decydując się na współpracę z biurem rachunkowym otrzymujemy pełną obsługę w postaci prowadzenia ksiąg i ewidencji, obliczania podatku, sporządzania sprawozdań oraz reprezentacji Klienta przed organami podatkowymi. Aby wybrać dobre biuro należy przede wszystkim sprawdzić lokalizację, doświadczenie, liczbę pracowników, jaką ocenę posiada biuro oraz jaki zakres usług oferuje. Po dokonaniu analizy można nawiązać współpracę z profesjonalistami. W naszym przypadku biuro rachunkowe działa po wprowadzeniu audytu, który ma na celu wykazać zakres czynności, jakie powinny zostać wprowadzone do firmy. Zaletą naszej usługi jest fakt, że usługi księgowe ceny mają dopasowane do ilości dokumentów, jakie sporządzamy. Profesjonalizm w połączeniu z wiedzą naszych specjalistów jest w pełni dopasowany do rozsądnej ceny, jaką oferujemy.

Przygotowanie wyciągów płacowych

Kodeks Pracy nakłada na pracodawcę szereg obowiązków względem pracowników m.in. wypłacanie wynagrodzenia, opłata składek na ubezpieczenie, ale także przygotowywanie wyciągów płacowych.

Prawo do wypłaty należnej sumy za wykonaną pracę stanowi jedno z najważniejszych praw pracowniczych, z którego nie wolno zrezygnować, a wysokość wypłacanej pensji powinna być adekwatna do rodzaju i ilości pracy oraz zgodna z ustawą i artykułami zawartymi w kodeksie.

Pracownik, w trakcie wykonywania pracy na podstawie umowy może zażądać wglądu w dokumentację, na podstawie której obliczany jest wymiar jego wynagrodzenia. W przepisach brak jest wzmianki dotyczącej obowiązku wydawania pasków wynagrodzeń, czyli źródła informacji na temat sposobu ustalania wymiaru płacy. Pracodawca, który samodzielnie zajmuje się ewidencją wynagrodzeń lub zlecił ekspertom przygotowywanie wyciągów płacowych wpłynął korzystnie na rozwój i efektywność procesów w firmie, ponieważ dzięki takiej czynności łatwiej jest uniknąć nieporozumień ze względu na bieżący dostęp do istotnych informacji.

Otrzymanie wizy biznesowej

Wiza biznesowa jest dokumentem zezwalającym na wyjazd za granicę na określony czas. Wiza ta jest krótkoterminowa. Otrzymanie wizy biznesowej możliwe jest maksymalnie na 90 dni. Wiza biznesowa nie uprawnia do pracy na terenie danego kraju, pozwala ona na wjazd na jego teren wyłącznie w celach biznesowych na zlecenie np. pracodawcy.

Otrzymanie wizy biznesowej upoważnia Państwa do:
– prowadzenia negocjacji,
– prowadzenia badań,
– dokonywania inwestycji oraz zakupów,
– poszukiwania pracowników,
– uczestniczenia w spotkaniach biznesowych,
– namawiania innych podmiotów do kupna lub inwestycji.

Otrzymanie wizy biznesowej wiąże się z koniecznością dostarczenia dokumentów m.in. wypełnionego formularza wraz z 2 fotografiami, ważnego paszportu, potwierdzenia rezerwacji oraz opłacenia miejsc noclegowych, a także biletu lotniczego w obie strony, zaproszeni, w którym określony jest cel wyjazdu.

Oferujemy profesjonalną pomoc w procesie ubiegania się o wizę biznesową. Serdecznie zapraszamy Państwa do kontaktu z nami.

Zalety pełnej księgowości

Wielu przedsiębiorców nie kryje swojego niezadowolenia z faktu, że zostają zobligowani do prowadzenia w swojej firmie pełnej księgowości, która kojarzy im się zazwyczaj tylko i wyłącznie z większą liczbą formalności oraz wyższymi kosztami. Często zapomina się o korzyściach, jakie wynikają z pełnej księgowości, i o tym, że niektórzy przedsiębiorcy decydują się na nią dobrowolnie.

Pełna księgowość stanowi złożony i bardzo precyzyjny system prowadzenia ewidencji księgowej, w której ujmuje się każde, nawet najmniejsze, z pozoru nieistotne zdarzenie gospodarcze mające miejsce w danej firmie. Dzięki temu, że ma się dostęp do tak szczegółowych danych można dokonywać szerokiej analizy finansowej prowadzonego przedsiębiorstwa. Pełna księgowość pozwala również na bieżące kontrolowanie stanu finansowego firmy. Ponadto forma ta stwarza możliwość opracowania własnej polityki rachunkowości.

Przedsiębiorcy nie muszą obawiać się nadmiaru formalności oraz kosztów, które obciąża ich budżet. Szeroka oferta biur rachunkowym pozwoli im czerpać korzyści z pełnej księgowości, przy minimalnym ich zaangażowaniu i w przystępnych cenach

Rachunkowość w firmie

Rachunkowość w firmie to bardzo szerokie zagadnienie, które dzieli się z uwagi na różne kryteria.

1. Rodzaj księgowości
Polscy przedsiębiorcy mogą prowadzić pełną lub uproszczoną księgowość. Pełna stanowi precyzyjny i szczegółowy system ewidencji, który obliguje do prowadzenia bardzo szczegółowej dokumentacji, sporządzania raportów i sprawozdań.
Uproszczona księgowość wybierana jest znacznie częściej, a w jej ramach można korzystać z trzech form: karty podatkowej, ryczałtu ewidencjonowanego oraz Księgi Przychodów i Rozchodów.

2. Podmiot prowadzący księgowość
Rachunkowością firmy przedsiębiorca może zajmować się samodzielnie o ile tylko posiada wiedzę i umiejętności w tym zakresie. Wszystkie kwestie związane z ewidencją może powierzyć biuru rachunkowego, z którym nawiąże współpracę lub księgowemu zatrudnionemu w firmie na etat. Samodzielne zajmowanie się rachunkowością może być czasochłonne i skomplikowane, zatrudnienie księgowej zazwyczaj wiąże się z wysokimi kosztami. Najlepszym rozwiązaniem zdaje się być biuro rachunkowe. Jest to jednak kwestia bardzo indywidualna.

Sprawozdanie finansowe za 2020 rok

Sprawozdanie finansowe za 2020 rok należy złożyć i zatwierdzić w przeciągu 6 miesięcy od dnia bilansowego. Sprawozdanie składa się z wielu różnych czynników, które należy w nim zawrzeć. Ma ono określoną, z góry ustaloną formę, więc nie powinno się zapomnieć o żadnym z nich:

– Wprowadzenie do sprawozdania finansowego.
– Wyceny majątku w ujęciu bilansowym.
– Rachunek zysków i strat.
– Pełny przegląd ekonomiczny działalności.
– Uchwała zatwierdzająca dokumenty.
– Sprawozdanie działalności.
– Uchwała o podziale zysku lub pokryciu strat.
– Sprawozdanie biegłego rewidenta.

Sprawozdanie finansowe za 2020 rok powinno być sporządzone należycie odzwierciedlając sytuację finansową firmy.

Obowiązek składania sprawozdań dotyczy tych przedsiębiorców, którzy prowadzą księgi rachunkowe swojej działalności. Co za tym idzie za sporządzenie odpowiedzialny jest kierownik jednostki lub osoba do tego upoważniona.

Sprawozdanie finansowe obowiązkowo musi być złożone i podpisane w formie elektronicznej za pomocą elektronicznego podpisu.