Sytuacje z nieprawidłowościami w biurach czasami się zdarzają. Przygotowany na takie okoliczności musi być każdy przedsiębiorca, który powierza księgowość firmy, zewnętrznym podmiotom.
Należy pamiętać, że:
- za błędy księgowego w urzędzie odpowiada właściciel firmy,
- nie ma prawnego obowiązku zamknięcia roku obrotowego w tym samym biurze rachunkowym,
- w każdej chwili można podjąć się kroku, jakim jest zmiana biura rachunkowego,
- każde biuro ma obowiązek wydania pełnej dokumentacji na żądanie Klienta,
- zmiana biura rachunkowego nie jest skomplikowana,
- biuro rachunkowe jest zobligowane posiadać polisę OC, z której Klient w przypadku strat, może ubiegać się o odszkodowanie.
Jeśli uważacie Państwo, że zmiana biura rachunkowego jest konieczna, nie ma się nad czym zastanawiać.
Ryzyko związane z nieodpowiednim prowadzeniem księgowości jest na tyle duże, że lepiej w porę przenieść swoją księgowość tam, gdzie będzie ona należycie prosperowała.
Jeśli potrzebna Państwu pomoc przy zmianie biura, to można skontaktować się z profesjonalistami, którzy doradzą i pomogą w dokonaniu wszelkich formalności.