Podjęcie decyzji o zamknięciu spółki, wiąże się z koniecznością przeprowadzenia długotrwałego procesu likwidacyjnego spółki.
Jeśli jednak taka decyzja zapadła, należy dokładnie dowiedzieć się jak wygląda zamykanie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością.
Najważniejszą czynnością jest dopilnowanie terminów oraz złożenie kompletnej i poprawnie sporządzonej dokumentacji.
Likwidacją spółki zajmują się ustanowieni w uchwale likwidatorzy.
Zamykanie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością opiera się na poniższej dokumentacji:
 – uchwała wspólników o rozwiązaniu spółki
 – uchwała o otwarciu likwidacji
 – uchwała o ustanowieniu likwidatorów
 – zawiadomienie Naczelnika Urzędu Skarbowego o otwarciu likwidacji
 – dowody opłat wymaganych za wnioski w Krajowy Rejestrze Sądowym
 – ogłoszenie likwidacji oraz wniosek jego zamieszczenia w Monitorze Sądowym i Gospodarczym
 – bilans otwarcia likwidacji
 – sprawozdanie finansowe
 – sprawozdanie prac likwidatorów
 – wniosek o wykreślenie spółki z rejestru.
Jeśli planują Państwo zamykanie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, to koniecznie należy przygotować odpowiednie dokumenty, które następnie trzeba należycie wypełnić i przekazać do odpowiedniego organu.