Zakres obowiązków księgowej

Wielu przedsiębiorców pomimo tego, iż rozwiązanie to staje się coraz mniej aktualne, nadal zatrudnia księgową na etat. Opcja ta wiąże się z wyższymi kosztami niż współpraca z biurem rachunkowym, ponieważ wymaga ponoszenia opłat z tytułu zatrudnienia, wyposażenia stanowiska pracy i zakupu programów księgowych, jednak starsi przedsiębiorcy, stawiający na tradycyjne rozwiązania, nadal się na nią decydują.

Zakres obowiązków księgowej w firmie zależy przede wszystkim od dwóch podstawowych czynników.

Pierwszym z nich są umiejętności i wiedza samej księgowej. Jeżeli posiada ona doświadczenie i odpowiednie kompetencje i kwalifikacje, jest w stanie zaoferować kompleksową obsługę, jeśli nie jest – będzie oferować tylko podstawowe usługi.

Kolejnym z czynników są oczywiście potrzeby i wymagania samego przedsiębiorcy. Wiele elementów składających się na księgowość, wiele czynności księgowych nie jest obowiązkowa, może być jednak sporządzana na życzenie właściciela obsługiwanego podmiotu.