Przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą, w której zatrudnia pracowników ma obowiązek przygotować PIT-11, z informacją o wysokości zaliczek na podatek dochodowy, które wyliczał i płacił za zatrudnianych przez niego pracowników.
Pracodawca musi dopilnować, aby deklaracja trafiła do Urzędu Skarbowego właściwego ze względu na miejsce zamieszkania pracownika oraz do samego pracownika, którego zatrudnia na podstawie umowy o pracę, zlecenie albo dzieło. Kopię sporządzonej deklaracji wraz z potwierdzeniem jej odbioru oraz potwierdzeniem przekazania jej do Urzędu Skarbowego należy przechowywać przez pięć lat.
Opracowywaniem, przygotowywaniem PIT-11 pracodawca nie musi zajmować się osobiście. Może w jego imieniu zająć się tym biuro rachunkowe lub zatrudniana księgowa, dzięki czemu przedsiębiorca może skupić się na prowadzeniu firmy oraz mieć pewność, że wszystkie deklaracje są sporządzane we właściwy sposób i składane terminowo.
Jeżeli potrzebują Państwo pomocy w sporządzaniu deklaracji zapraszamy do współpracy.