Samodzielna księgowość

Na początku działalności prowadzenie księgowości w firmie nie wymaga wielkiego zaangażowania ani poświęcania znacznej ilości czasu. Jednak przedsiębiorca, który chce sam zajmować się prowadzeniem ewidencji swojej firmy musi posiadać chociażby podstawową wiedzę z zakresu rachunkowości oraz obowiązujących rozporządzeń i przepisów. Jeżeli może on prowadzić uproszczoną księgowość istnieje szansa, że poradzi sobie sam.

Sytuacja znacznie bardziej komplikuje się w przypadku przedsiębiorstw, które są zobowiązane do pełnej księgowości. Z racji tego, że jest to złożony i precyzyjny system, jego prowadzenie jest czasochłonne, a zakres obowiązków bardzo szeroki. Przedsiębiorca oprócz bieżącego ewidencjonowania musi sporządzać rachunek zysków i strat, bilans oraz informacje dodatkowe, które składają się na sprawozdanie finansowe.

Wraz z rozwojem firmy, zwiększa się liczba dokumentów, które należy księgować oraz zazwyczaj liczba pracowników co wiąże się z poszerzaniem działu kadr i płac oraz obowiązków związanych z jego prowadzeniem.

Warto podjąć współpracę z biurem rachunkowym, które w imieniu przedsiębiorcy dopełni wszystkich formalności.