Koronawirus obowiązki pracodawców

W obliczu wirusa COVID-19, potocznie zwanego koronawirus obowiązki pracodawców zostały określone w wielu przypadkach na nowo.

Zdecydowanie aktualne warunki nie sprzyjają rozwojowi działalności, a wręcz wiele z firm na pewno będzie musiała zawalczyć o przetrwanie i wesprzeć zewnętrznymi środkami finansowania.

Pracodawcy muszą jednak stanąć na wysokości zadania i zadbać o bezpieczeństwo swoje i swoich pracowników.

Konieczne jest, aby wszyscy przedsiębiorcy dokładnie śledzili przepisy i nowe zalecenia wydawane przez Głównego Inspektora Sanitarnego, Prezesa Rady Ministrów oraz Wojewodów, ponieważ to oni w większości zajmują się sprawami przedsiębiorców podczas obecnego stanu zagrożenia epidemiologicznego w Polsce.

Przez zarazę jaką szerzy koronawirus obowiązki pracodawców stały się o wiele obszerniejsze, ale zdecydowanie podstawową wytyczną jest zapewnienie bezpieczeństwa i higieny pracy osobom zatrudnionym.

Z tego względu każdy pracodawca, który ma możliwość odesłania pracownika do pracy zdalnej, powinien to uczynić, jeśli nie ma takiej możliwości, a warunki pracy sprzyjają rozprzestrzenianiu się wirusa, to może rozważyć opcję wysłania pracowników na urlop wypoczynkowy.