Przedsiębiorcy, którzy podejmują współpracę z biurem rachunkowym zazwyczaj nie mają doświadczenia ani wiedzy an temat tego jak funkcjonują te podmioty gospodarcze. Interesuje ich zazwyczaj tylko to jaki zakres usług zostanie przez nie wykonany oraz jakie koszty będzie trzeba ponieść w związku z outsourcingiem księgowym.
Większość biur przedstawia swoim potencjalnym klientom uprzednio przygotowany cennik i obliguje ich do zadeklarowania liczby dokumentów, jakie będą dostarczać do biura w celu ich zaksięgowania. Niestety początkujący przedsiębiorcy często nie wiedzą jeszcze jak wiele dokumentów będzie generować ich firma, dlatego dla bezpieczeństwa zawyżają ich liczbę a co za tym idzie ponoszą wyższe koszty. Dobrym rozwiązaniem jest dla nich opcja elastycznego cennika, która zakłada widełki cenowe i przedziały liczbowe dokumentów. Właściciel firmy akceptuje cały cennik i na jego podstawie, w zależności od liczby dostarczonych dokumentów, co miesiąc wycenia się usługę. Jeżeli w danym miesiącu dostarczy mniej dokumentów zapłaci mniej, jeśli dostarczy więcej nie będzie się to wiązało z żadnymi konsekwencjami czy wysokimi kosztami, po prostu zapłaci więcej.