Kompleksowa księgowość dla małych i średnich firm

Powierzenie rozliczania finansów firmy do biura rachunkowego to dla podmiotu gospodarczego duża korzyść. Księgowość zewnętrzna nie zobowiązuje przedsiębiorcy do stworzenia dodatkowego miejsca pracy, opłacania składek czy śledzenia szkoleń i zmiany w przepisach. Powierzenie księgowości biuru rachunkowemu jest dobrym rozwiązaniem dla firm, które dopiero rozpoczęły działalność gospodarczą lub po prostu nie chcą tracić czasu na księgowość.

Dobre biuro rachunkowe powinno cechować się profesjonalizmem, solidnością i skutecznością. Jeżeli należą Państwo do przedsiębiorców, którym szczególnie zależy na odpowiednim rozwoju swojej firmy to powinni Państwo skorzystać z usług naszej firmy – gwarantujemy prawidłowe sporządzanie dokumentów, prowadzenie rozliczeń i ewidencję. Dopełniamy formalności, reprezentujemy Klienta i przypominamy o zbliżających się terminach płatności.

Nasze biuro rachunkowe to gwarancja prawidłowo prowadzonego przedsiębiorstwa. Zdalna obsługa to dla Państwa także duża oszczędność czasu oraz kosztów – nasza oferta nie obciąża budżetu firmy, a kwota usługi dopasowana jest do zakresu działań i jakości wykonywanych działań.

Kompleksowa księgowość dla średnich firm

Obowiązkiem wszystkich spółek jest prowadzenie księgowości. Jest to czynność wymagająca dobrej znajomości przepisów, dlatego dobrym pomysłem jest współpraca ze sprawdzonym biurem rachunkowym. Kompleksowa księgowość dla średnich firm to specjalność naszej firmy.

Księgowość uproszczona to zbiór zasad gromadzenia danych finansowych, pozwalających wyliczyć zobowiązania finansowe przedsiębiorstwa.

“Mała księgowość” to dobra opcja dla średnich firm, których dochód za poprzedni rok wyniósł co najmniej 2 000 000 euro.

Pełna księgowość, choć jest bardziej skomplikowana ma również swoje zalety. Jest przede wszystkim narzędziem do stworzenia pełnego obrazu finansów firmy.

Niezależnie od tego jaką formę przyjmuje Państwa spółka, nasza firma oferuje Wam swoją pomoc.

Outsourcing to kompleksowa księgowość dla średnich firm, wiąże się ona z dużymi oszczędnościami. Państwo powierzając nam prowadzenie rozliczeń mogą spodziewać się zredukowania kosztów związanych z zatrudnieniem wykwalifikowanej księgowej. Gwarantujemy również prowadzenie księgowości dokładnie i rzetelnie.

Prowadzenie pełnej księgowości spółki

Prowadzenie pełnej księgowości spółki jest obowiązkiem w wielu przedsiębiorstwach i jest to znacznie bardziej skomplikowana procedura niż w przypadku zajmowania się podatkowymi księgami przychodów i rozchodów.

Różnica pomiędzy KPiR, a księgami rachunkowymi jest znacząca. W pierwszym wypadku ewidencjonują Państwo tylko i wyłącznie przychody oraz rozchody niezbędne do rozliczenia podatku dochodowego, a w drugim wszystkie ruchy finansowe wykonywane przez dany podmiot gospodarczy. Księgi rachunkowe w pełnej księgowości składają się na dzienniki, konta księgi głównej, konta ksiąg pomocniczych, wykazy składników aktywnych wraz z pasywami, czy też zestawienia obrotów i sald.

W celu prowadzenia pełnej księgowości spółki musi Pan utworzyć szereg kont księgowych syntetycznych i analitycznych. Ogromną rolę odgrywa wykwalifikowana kadra księgowo-rachunkowa, która prowadzi szczegółową dokumentację. Taki sposób zapisu daje pełny obraz sytuacji i pozwoli Państwu właściwie planować kolejne działania i inwestycje.

Prowadzenie pełnej księgowości spółki pozwala uzyskać informacje na temat procesów finansowych zachodzących w strukturze przedsiębiorstwa.

Jak się prowadzi kartę podatkową?

Przedsiębiorcy uprawnieni do prowadzenia księgowości uproszczonej mogą wybrać jedną z spośród następujących form opodatkowania:

1. Podatkowa księga przychodów i rozchodów
2. Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych
3. Karta podatkowa

Karta podatkowa to najprostsza forma opodatkowania dochodu przedsiębiorcy w polskim systemie podatkowym. Polega na comiesięcznym regulowaniu podatku, którego wysokość nie zależy od wielkości dochodów.

Wysokość podatku w ramach karty podatkowej ustala naczelnik urzędu skarbowego. Kieruje się on ilością zatrudnianych przez przedsiębiorcę pracowników, rodzajem, prowadzonej działalności, a także liczbą mieszkańców miejscowości, w której prowadzona jest działalność.

Prowadząc kartę podatkową przedsiębiorca jest zwolniony z obowiązku:
– prowadzenia ksiąg rachunkowych,
– prowadzenia ewidencji przychodów,
– składania zeznań i sprawozdań podatkowych,
– regulowania zaliczek na podatek dochodowy.

Jego obowiązki ograniczają się do wystawiania rachunków i faktur, potwierdzających zakup towaru lub usługi, jednak wyłącznie jeżeli zażąda tego Klient.

Księgowość dla stowarzyszeń

Wszystkie zarejestrowane stowarzyszenia oraz fundacje zobowiązane są do prowadzenia księgowości nawet w momencie, gdy jedynym ich przychodem są składki członkowskie. Właściwym celem dla prawidłowego prowadzenia ksiąg rachunkowych jest odpowiednia rejestracja wydarzeń finansowych przy równoczesnym zachowaniu obowiązujących przepisów. Efektem rzetelnej ewidencji jest otrzymanie przejrzystego obrazu działalności i finansów organizacji.

W przypadku organizacji pozarządowych możliwe jest prowadzenie księgowości w formie pełnej, uproszczonej lub uproszczonej ewidencji przychodów i kosztów. Zgodnie z ustawą o rachunkowości zarówno organizacje niemające osobowości prawnej jak i podmioty gospodarcze zarejestrowane w KRS podlegają zasadom rachunkowości. Stowarzyszenie zwykłe obowiązują więc te same wymogi w zakresie sprawozdawczości co stowarzyszenia w KRS. Oprócz prowadzenia ewidencji niezbędne będzie także sporządzanie rocznego sprawozdania finansowego i składania go do urzędu skarbowego wraz z roczną deklaracją CIT-8.

Dla kogo zwolnienie z VAT?

Zwolnienie z płatności podatku VAT nie obowiązuje niestety wszystkich przedsiębiorców. Zwolnieniem objęta jest pewna grupa działalności.

Największym ograniczeniem jest z pewnością limit, który wynosi 200 000 złotych obrotów w roku. Większość dużych firm nie zmieści się w tej skali, ponieważ ich obroty przekraczają podaną kwotę.

Z racji tego zadaje się pytanie dla kogo zwolnienie z VAT?
Można stwierdzić, że obejmie ono mniejsze i mniej rozwinięte przedsiębiorstwa. Istnieją również branże, które bez względu na obroty nie zostaną objęte żadnymi ulgami podatkowymi. Są to następujące podmioty:

Sprzedawcy:
– metali szlachetnych
– towarów objętych podatkiem akcyzowym
– budynków
– nowych samochodów

a także:
– doradcy
– prawnicy
– jubilerzy

Warto więc zorientować się dla kogo zwolnienie z VAT jest możliwe do uzyskania. Podatek VAT jest dla przedsiębiorców uciążliwy, a skoro można skorzystać z ulg to jest to spora korzyść.

Brak konieczności wypełniania deklaracji VAT i dokumentowania zakupów i sprzedaży VAT.

Dodatkowo brak potrzeby zgłaszania się jako podatnik VAT.

Zmiana biura rachunkowego

Sytuacje z nieprawidłowościami w biurach czasami się zdarzają. Przygotowany na takie okoliczności musi być każdy przedsiębiorca, który powierza księgowość firmy, zewnętrznym podmiotom.

Należy pamiętać, że:

  • za błędy księgowego w urzędzie odpowiada właściciel firmy,
  • nie ma prawnego obowiązku zamknięcia roku obrotowego w tym samym biurze rachunkowym,
  • w każdej chwili można podjąć się kroku, jakim jest zmiana biura rachunkowego,
  • każde biuro ma obowiązek wydania pełnej dokumentacji na żądanie Klienta,
  • zmiana biura rachunkowego nie jest skomplikowana,
  • biuro rachunkowe jest zobligowane posiadać polisę OC, z której Klient w przypadku strat, może ubiegać się o odszkodowanie.

Jeśli uważacie Państwo, że zmiana biura rachunkowego jest konieczna, nie ma się nad czym zastanawiać.

Ryzyko związane z nieodpowiednim prowadzeniem księgowości jest na tyle duże, że lepiej w porę przenieść swoją księgowość tam, gdzie będzie ona należycie prosperowała.

Jeśli potrzebna Państwu pomoc przy zmianie biura, to można skontaktować się z profesjonalistami, którzy doradzą i pomogą w dokonaniu wszelkich formalności.

Zmiana biura księgowego pomoc

W procesie takim, jakim jest zmiana biura księgowego pomoc może okazać się konieczna.

Do kogo zgłosić się w tej kwestii?
Najprościej i najwygodniej udać się do nowego biura księgowego, które często w swoich usługach oferuje pomoc w zmianie biura i załatwia formalności zakończenia współpracy z poprzednim usługodawcą w imieniu Klienta.

Wyszukiwanie nowego biura księgowego, po uprzednim zawodzie, może okazać się nie lada wyzwaniem.

Sposoby na znalezienie nowego księgowego, który będzie spełniał oczekiwania klienta są następujące:
– rekomendacja/polecenie- większość wyborów dokonuje się tą drogą,
– dostępne w Internecie strony z usługami księgowymi,
– tradycyjny sposób- wybór biura spośród tych znajdujących się w okolicy, w której prowadzimy działalność lub też zamieszkujemy.

W procesie jakim jest zmiana biura księgowego pomoc można uzyskać od profesjonalnych doradców, którzy są biegli w sprawach księgowości. Od poprzedniego biura należy odebrać odpowiednie dokumenty i dokładnie sprawdzić czy nie ma w nich braków.

Zmiana biura rachunkowego krok po kroku

Kiedy są Państwo przekonani, że dotychczasowe biuro księgowe nie spełnia Państwa oczekiwań, warto zorientować się, jak wygląda zmiana biura rachunkowego krok po kroku.

Proces zmiany biura na pewno będzie znacznie ułatwiony, jeśli dokładnie zaplanuje się kolejne czynności, które muszą zostać przeprowadzone.

Zmiana biura rachunkowego krok po kroku:
1. Jeśli decyzja o zmianie została podjęta, to pierwszy krok spełniony.
2. Następnym będzie wypowiedzenie umowy, ponieważ okres wypowiedzenia często obejmuje kilka miesięcy- lepiej zrobić to jak najwcześniej
3. Wypowiedzenie starej umowy to sygnał do poszukiwania nowego księgowego dla swojej firmy. Gdy znajdą Państwo odpowiednią ofertę, czas na podpisanie umowy.
4. Wraz z podpisaniem umowy, dobrze jest podpisać pełnomocnictwo dla biura, które będzie reprezentować klienta w urzędzie. Uprzednio jednak trzeba wymówić pełnomocnictwo poprzedniemu usługodawcy.
5. Ze starego do nowego biura przekazuje się następnie wszystkie dokumenty, umowy spółki oraz numery: KRS, REGON, NIP.
6. Wszelkie dokumenty prowadzone przez poprzednie biuro odbiera się i przekazuje do nowego księgowego.
7. Gdy formalności dopełnione, czas na rozpoczęcie nowej współpracy.

Split payment

Warto zacząć od definicji samego pojęcia split payment. Otóż jest to model podzielonej płatności, dotyczący podatku VAT.

Metoda płatności pojawiła się w Polsce 1 sierpnia 2017 roku- wtedy służyła ona jako alternatywa do tradycyjnej płatności podatku VAT.

Od 1 listopada 2019 roku split payment, dla niektórych branży stało się obowiązkową formą płatności.

Kogo obowiązuje mechanizm podzielonej płatności?

Przede wszystkim, branży objętych reżimem odwrotnego obciążenia w VAT i solidarnej odpowiedzialności podatkowej. Czyli między innymi dostawców:
– odpadów, złomu
– wyrobów ze stali
– paliw samochodowych, olejów smarowych i opałowych
– części do motocykli i samochodów
– węgla
– robót budowlanych i około-budowlanych.

W ustawie uwzględniona jest możliwość wpłaty “zaliczki” jednocześnie stosując metodę split payment.

Wraz z wprowadzeniem reżimu podzielonej płatności uruchomiona została kolejna możliwość, jaką jest dokonywanie przelewów zbiorczych.

Wraz ze zmianami w ustawach, zmieniło się kilka kwestii, natomiast nadal nie możliwe będzie dokonywanie płatności między rachunkami VAT, w różnych bankach i w różnych walutach.