Księgowa

Księgowość, podatki i rachunkowość to nieodłączne działy, które obowiązują każdego przedsiębiorcę w momencie otwarcia własnej działalności gospodarczej.

Księgi i ewidencje firmy prowadzone powinny być rzetelnie, bezbłędnie oraz sprawdzalnie. Każda osoba uprawniona do kontrolowania ewidencji musi znać obowiązujące przepisy i regulacje prawne, a także uczciwie i w sposób prawidłowy wykonywać powierzone zadania o naturze finansowej.

Przedsiębiorca może skorzystać z usługi biura rachunkowego, zatrudnić księgową lub samodzielnie prowadzić rozliczenia i sporządzać dokumentację.

Do głównych obowiązków podmiotów zewnętrznych należy ewidencja ksiąg rachunkowych, analiza faktur oraz zarządzanie finansami firmy. W zależności od zajmowanego stanowiska księgowy może również rozliczać VAT, przygotowywać bilanse finansowe oraz wyliczać składki, a następnie wprowadzać je do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

Osoby uprawnione do prowadzenia księgowości czuwają nad prawidłowym przebiegiem wszelkich operacji, transakcji oraz dokumentacji firmy, a więc przedsiębiorca otrzymuje pełną gwarancję zatrudniając ekspertów.